Můj ideální zákazník

Přemýšleli jste se někdy nad tím, jaký jste zákazník? Ať už v práci pro své dodavatele nebo například ve své oblíbené pekárně či restauraci?


24.02.2014 2045x přečteno 0 komentářů

Když se nad tím zamýšlím, je velmi důležité umět definovat svého ideálního zákazníka, protože mi to pomůže držet směr, kterým chci vzájemnou spolupráci zlepšovat. Mít takového zákazníka je polovina úspěchu – pro tyto zákazníky pracuji velmi ráda, s velkým nasazením a úspěšně. Zároveň je pro mě snadné takového zákazníka reprezentovat a „prodat“ kandidátovi jako ideálního budoucího zaměstnavatele.

S ideálním zákazníkem by stejně tak jako s ideálním partnerem měl hrát

hlavní roli respekt, vzájemná důvěra a otevřenost.

Můj zákazník ke mně má důvěru - tím myslím, že se jeden na druhého můžeme spolehnout. Mí nejlepší zákazníci vědí, že nepotřebují, aby pro něho pracovalo dalších pět agentur – protože žádná z nich je nezná tak dobře jako já. V této firmě znám více lidí než HR manažera či specialistu, znám se s liniovými manažery, kteří když hledají nové kolegy do svého týmu, rádi si se mnou dají kávu a podrobně mi popíšou, jaký by jejich nový kolega měl být, co by měl umět, co by ho mělo bavit. Jednám s lidmi, kteří o náboru rozhodují ve finálních kolech.

Při zadání nové pozice dostávám co nejvíce informací, dozvím se, zda a jak dlouho hledá zákazník sám, jak urgentní je potřeba nového kolegy, jaké jsou s ním plány do budoucna. Stejnou otevřenost nabízím i já. Pokud vidím, že požadavky se neslučují s realitou, neslibuju zázraky na počkání, ale spíše se snažím najít, v čem je možné částečně ustoupit z požadavků tak, abychom společně došli k cíli.

Nezbytný je vzájemný respekt. Stejně tak, jako já respektuji zákazníkovu práci, on respektuje tu mou. Komunikuje se mnou, když potřebuji doplnit informace. Když doporučuji kandidáta, mám rychle zpětnou vazbu – ve většině případů dojde k osobnímu setkání, protože zákazník ví, že s kandidátem ode mě to nebude ztracený čas.

Důležitou ingrediencí k tomu všemu je samozřejmě také chemie. 

Je skvělé sdílet se svým zákazníkem podobné hodnoty a smysl pro humor.

Pojďme se společně bavit! :-)